Oyuna girdiğiniz anda ikinci monitör kararıyor, ekranlar bir kez gidip geliyor veya birkaç saniyelik siyah ekran oluşuyorsa ilk akla gelen şey genelde ekran kartı arızası oluyor.
Ben de ilk yaşadığımda aynı şeyi düşündüm. Özellikle çift monitör kullanan sistemlerde bunun sebebi çoğu zaman çok daha basit olabiliyor.
Oyun ve Windows Farklı Çözünürlük Kullanıyorsa
Örneğin:
- Windows 2560x1440 çalışıyor.
- Oyun 1920x1080 açılıyor.
Tam ekran modunda oyun açıldığında ekran kartı görüntü modunu değiştiriyor. Bu sırada monitörler bir veya iki kez gidip gelebiliyor.
Yenileme Hızı da Etkileyebiliyor
Bazı oyunlar:
- 60 Hz
- 120 Hz
- 144 Hz
olarak açılabiliyor.
Windows ise 165 Hz, 240 Hz veya 360 Hz çalışıyorsa monitör kısa süreli olarak yeniden senkronize olabiliyor.
Borderless Modu Denenebilir
Sorun buna bağlıysa tam ekran yerine:
- Kenarlıksız pencere
- Borderless Window
modları işe yarayabiliyor.
Bu modda oyun çözünürlük değiştirmediği için ekranların gidip gelmesi de azalabiliyor.
Her Zaman Bir Sorun Anlamına Gelmeyebilir
Özellikle:
- Çift monitör kullananlar
- Farklı yenileme hızına sahip monitörler
- HDR kullanan sistemler
oyuna girerken kısa süreli görüntü kesilmeleri yaşayabiliyor.
Sadece oyun açılırken yaşanıyor ve sonrasında problem oluşmuyorsa bu durum çoğu zaman normal kabul edilebilir.
Bu da İşinize Yarayabilir
Sorun sadece oyuna girerken değil, masaüstüne dönerken de yaşanıyorsa aşağıdaki yazıya da göz atabilirsiniz: