Oyun ayarlarında gördüğümüz Tam Ekran (Fullscreen) ve Kenarlıksız Pencere (Borderless Window) seçenekleri ilk bakışta aynı gibi görünse de çalışma şekilleri farklıdır.
Ben de uzun süre ikisinin aynı şey olduğunu sanıyordum. Özellikle çift monitör kullanmaya başladıktan sonra farkını daha net gördüm.
Tam Ekran
Bu modda oyun ekranın kontrolünü tamamen devralır.
Bunun sonucu olarak:
- Bazı sistemlerde birkaç FPS daha yüksek olabilir.
- Oyun açılırken ekran kısa süreli gidip gelebilir.
- Alt Tab geçişleri daha yavaş olabilir.
Kenarlıksız Pencere
Bu modda oyun masaüstünün üzerinde tam ekran gibi çalışır.
Bu sayede:
- Alt Tab geçişleri genellikle daha hızlı olur.
- İkinci monitöre geçmek daha kolaydır.
- Oyun açılırken ekranın gidip gelmesi bazı sistemlerde azalabilir.
Hangisini Kullanmalı?
Tek monitör kullanıyorsanız ve sorun yaşamıyorsanız tam ekran modunda devam edebilirsiniz.
Ancak:
Çift monitör kullanıyorsanız, Sık sık Alt Tab yapıyorsanız, Oyun açılırken ekran gidip geliyorsa,
Borderless Window modu denenebilir.
Sonuç
İki moddan biri her sistemde daha iyi olacak diye bir kural yok.
Ancak yaşadığınız sorun tam ekran modundan kaynaklanıyorsa, kenarlıksız pencereye geçmek işe yarayabilir.
Bu da İşinize Yarayabilir
Eğer oyun açılırken monitörleriniz kısa süreli kapanıp açılıyorsa şu yazıya da göz atabilirsiniz: